Wednesday, February 01, 2012

Mamut Copper Mine - Ranau Sabah Malaysia

Hai salam semua lama saya tidak tulis Blog Kan? Apa khabar? hahaha saya biasa la sihat bersama keluarga.

Oke melihat tajuk di atas...  Kamu pernah ka Dengar tentang lombong tembaga Mamut atau Mamut Copper Mine.... iya la ada yang tahu ada juga yang tidak kan? sebelum ni saya pernah cerita pasal pengalaman saya semasa membesar di sana..

Kenangan sewaktu zaman kegemilangan Mamut Copper Mine
Cerita Zaman Kegemilangan Mamut Copper Mine (lagi)  

Kalau tanya budak budak yang lahir sejak pertenghan 1990-an memang diorang langsung tidak tau pasal MCM (Mamut Copper Mine) macam MCM ni inda famous...hahaha tidak tahu la saya mungkin kurang publisiti kan kan kan? 

Oke macam ni lah...saya akan bantu kamu mengenali MCM.. Buat permulaan ini saya sertakan keratan majalah lama yang ada dalam simpanan Abah saya... yang ini tentang sejarah pembukaan Lombong Tembaga Mamut.. tapi Sorry arr dalam bahasa English harap semua bagi tau kalau ada masalah...



7 comments:

  1. Dear Ennor,
    the article "History Mamut Copper Mine" is very useful. Where was it published? Would be great to know the exact reference!

    Cheers,
    Uwe from Germany

    ReplyDelete
  2. apa nama tu newspaper tu ya..n tahun bila kuar?

    ReplyDelete
  3. apa nama tu newspaper tu ya..n tahun bila kuar?

    ReplyDelete
  4. Dear Uwe... i was excited to know someone from far away want to know the History of our great place. this paper was company's own news for workers only...so this is a very rare and did not published anymore because the place was closed.

    ReplyDelete
  5. Liza... sorry baru terbaca komen ko ni... ini bukan news yang dikeluarkan oleh mana2 syarikat penerbitan... ini dikeluarkan oleh syarikat MCM sendiri. jadi majalah ini hanya di miliki oleh orang yang pernah kerja disana saja. anyway terima kasih sebab berminat... ^_^

    ReplyDelete
  6. Hai Enor, saya maw buat kajian bha pasal nih.. banyak maklumat saya kena perlukan... tq arr pasal news nih.. saya sangat perlu nih benda.. =)

    ReplyDelete
  7. hai Joey... sorry baru terbaca msj kamu ni... oke bha dipersilakan.. contact saja saya kalau perlu. :)

    ReplyDelete

Komen yang baik2 saja dan mudah difahami...

Sun