Thursday, September 15, 2011

pengalaman seram saya...

gambar ini sya ambi dari http://hantudunia.blogspot.com saya tidak pasti kalau rupa dia macam ni..sebab enda pernah nampak pun.

cerita ini saya ada pernah post di blog lama sya... tapi atas sedikit kesilapan,sya pun tutup dan tukar ke blog ni...so saya harap, saya tidak mengecewakan follower sya.. oke ini salah satu cerita yang pernah sya post di http://ennorplenetzurah.blogspot.com

>zurah ada cerita pasal Balan2 (penanggal) ni...pengalaman zurah sendiri....


masa zurah pregnant anak no 3 (yg dijangka lelaki..memang lelaki) masa umur kandungan zurah dalam 7 bulan macam tu ... zurah mimpi itu Balan2 ... dalam mimpi tu zurah tinggal di rumah kayu..masa tu macam waktu senja...zurah dengar satu bunyi mcam bunyi cakaran paaanjang di dinding rumah...hubby zurah suruh zurah baring di katil..dia cakap "walau apapun yg terjadi, jgn sekali kali turun dari katil" uik macam cerita 'org minyak' la pula. zurah akur..tapi hubby zurah bawa anak zurah yg 2 org lagi d bilik sebelah..enda tau apa dorang buat sana.bunyi cakaran tu panjanggggg keliling dinding rumah kayu tu..sampai la zurah terbangun... enda puas ati dengan mimpi tu zurah story la ngan hubby n mak mentua...mak mentua suruh hubby zurah pegi kat tempat pakcik dia suruh 'tawar' tapi hubby zurah ambik ringan ja...

lepas beranak .... dalam 5 hari umur baby zurah (lelaki). baru kuar dari spital...sebab kena jaundis (kuning)...malam tu di rumah dalam jam 8 / 9 malam la...kami tengah tengok tv..tiba2 zurah dengar satu bunyi....macam bunyi ibu ayam mengajak anak2 dia makan dan disertai bunyi anak ayam...mula2 zurah enda peduli,,,, tapi tiba2 zurah tepikir..."bila masa pula ada ayam betelur ni?" terus hubby zurah c mati tv..dia toleh ke jindila terus mcm dia tepukau....enda begerak...zurah tendangla kaki dia..bah tengah duduk kan... terus dia tesedar...apa lagi dia p ambi parang panjang...terus dia keluar nih..."HOI KALAU KO ANAK JANTAN KELUAR LA KASIK TUNJUK DIRI KO!!" dia teriak sama tu benda bah...begagar seluruh badan zurah..zurah peluk anak2 zurah...aduiiii tuhan saja yang tau masa tu genting betulll...mak mentua terus turun...'apa bunyi tadi tu?' dia tanya..sya tengok ja dia enda tau apa mo cakap...marah2 lagi mak mentua nih 'kamu ingat tu benda takut ka tu ayat2 tu..dia pun manusia besa juga tu' huiii terus dia ambi limau kapas 4-5 biji dia cucuk paku..pastu dia sangkut gunting sama parang di jindila bilik kami.... hubby zurah, p ambik keris yg pakcik dia buat.. dia lumur sama limau...berbekalkan keris n parang panjang tadi dia pusing keliling rumah sambil mghentak2 parang dia di batu supaya bebunyi. tapi benda tu suda lari...

besok dia riuh satu kampung dorang nampak ni benda terbang2...heeee adeee zurah kecut pla bila ingat balik...sebab zurah ingat tu Balan2 cuma dalam mimpi rupa2nya dia 'tagih' betul2 owh.... edeeeeei dege..rupanya ni benda pandai memukau tau....

Sun