Thursday, December 29, 2011

erm..kisah 2011 saya

PEjam celik pejam celik....tinggal beberapa hari saja lagi 2011 oh kan?



saya pun tidak sedar anak bungsu saya Baby Fikri suda umur satu tahun, tidak lama lagi dia berjalan sudah sebab semalam saya tengok dia belajar berdiri sendiri tanpa ada sokongan... hahahah cute betul tengok gelagat dia.. Bukan macam abang dia si Edil umur sepuluh bulan boleh berjalan sudah...sekarang aktif dia ya rabbi susah mo kontrol tapi, Biasalah budak budak. 

perjalanan hidup sepanjang 2011 ni banyak suka dukanya...yang duka ermmm tak payah la saya cerita... yang sukanya...awal tahun anak saya yang kedua dapat ikut atok dan neneknya ke Kuala Lumpur... bertuah ko nak kecik kecik dah naik kapal terbang...mama ni umur dah 31 tahun tapi tangga kapal terbang pun belum pijak lagi...hahahah nda apa nda apa...ayah bilang insyaallah ada rezeki dapat juga kita sekeluarga bercuti yang ada naik kapal terbang...

Kemudian, perkara saya paling tidak lupa semasa Guru Tabika Kemas Kampung Indai dan seluruh Tabika Kemas Daerah Tuaran buat lawatan ke Unit Udara Polis...best betul..sebab selama ni kita cuma tahu itu polis darat je...nah ni kali budak2 yang umur 5 dan 6 tahun happy sakan dapat lawatan pi sana... dan dengan bangganya saya mau kasik tahu yang Tabika Kemas Kampung Indai kena puji oleh Ketua Polis Unit Udara Paling Berdisiplin...ikut arahan cikgu, kalau cikgu bilang murid murid ikut barisan....dan budak budak masing masing ambil tempat berbaris... Terima Kasih Atas Bimbingan Cikgu Ramilah dan Pembantunya Cikgu Mas.

Nak tambah cerita....peperiksaan penggal akhir mencatat kenangan manis buat anak anak saya Ira dan Nurul oh ya nda lupa juga Ipar bungsu saya Bibi... masing masing diorang dapat keputusan cemerlang dalam darjah masing2..Ira dapat Tempat pertama bagi keseluruhan tahun 2 dan 6 mata pelajaran cemerlang..Nurul cuma satu saja Pendidikan Jasmani dan Kesihatan oke la untuk dia...dia pun bukannya sihat ada penyakit jantung...tak pe tahun depan belajar rajin rajin ya nak? Bibi pun sama macam Ira bagi darjah empat... untuk tahun depan Edil naik tahun satu...mudah mudahan dia pun cemerlang macam kakak kakak dia juga...saya percaya! 

Semoga Tahun 2012 ni saya dapat membahagiakan keluarga saya...   dan semoga Nurul sihat sentiasa,,,

PEsanan EPZ: Apa apa pun azam kita..kena ada usaha juga...Doa jangan lupa...

1 comment:

Princes Luv said...

askum... semoga azam tahun baru di iringi semangat yang kental dan kesabaran yg tinggi... semoga Allah bersama kita dan mencurahkan Rahmat-Nya... jom follow me too... k from lily suryani...

Sun