Tuesday, April 12, 2016

Bila dah salah dail nombor.

<3 Assalamualaikum <3

Hai...💐

Hari ni mau cerita lagi pasal gelagat anak...

Haaaa ni cerita anak sulung... Nama dia Ira... (nama rumah)

Hari Ahad lalu...
Masa dia sedang makan, telefon dia berbunyi.
Maka, terlari-larilah adik lelaki dia (Edil) sambil membawa handphone tu tempat kakaknya.

Memang si Edil ni tidak berani mau angkat panggilan di telefon.
Sanggup ni dia belari pigi tempat kami untuk bagi tu telefon... sampailah ada 'misscalled' di handphone tu... hahaha Edil... Edil...

Sampai saja tempat si Ira... telefon tu masing menjerit minta kena terima panggilan.
Ira ni tengok saja skrin telefon tu. Sampai bunyi tu berhenti sendiri.
Saya tanya, "sepa tu Ira?"😕
Ira jawab "tidak tau..Ibu... nombor saja."🤔

Lepas tu telefon dia berbunyi lagi...dia pun terima panggilan dan on loudspeaker.

Ira : Hello....
Perempuan : Hello... ooo nak... babu (makcik) ni... di mana ko ni sayang?
Ira : ha...? sepa ni?
Perempuan : babu Ipah bha... alaaa
Ira : Sorry bu....nda sya kenal babu...
Perempuan : eeehh!?? bukan si Rini ka ni?😯
Ira : oooo bukan...
Perempuan : ooh... Ini di mana ni?
Ira : di Tuaran...
Perempuan : kampung mana?
Ira : Kampung Indai...
Perempuan : ooo jadi, bukan si Rini la ni? Rini kamu nda kenal?
Ira : Nda bu...
Perempuan : salah nombor lah sya ni... sorry aah nak...
Ira : oke...

so, habis da conversation antara Ira dan babu tu...

Kamu pernah ka mengalami perkara macam ni? Sempat lagi di tanya nya... tempat singgal segala... hahahah😅

Pesan EpZ : Jangan hairan kalau tiba-tiba ada orang call cari nama orang lain.. lebih-leboh lagi nombor yang baru kita beli, sebab no telefon tu semua nombor recycle... hehehe😁
 

No comments:

Sun