Tuesday, September 20, 2016

Nurul mau buat blog sendiri?

<3 Assalamualaikum <3

Hai 
Hmm tengok tajuk pun mesti tau sudah kan?

Ni anak Ennor yang saturang ni si Nurul...

Ya yang baru buat pembedahan jantung bulan Julai hari tu...

Haaa dia lah.

Sebenarnya perkara ni lama sudah dia kemukakan bha.

Sebelum dia kena bedah lagi. 
Tapi, Kakak dia cakap kalau tiada emel mana boleh bina blog.
Bila saya tanya dia, "Ko punya blog Ira apa cerita? kosooooong ja ibu tingu?"
Ira pun jawab "hehehe nda tau apa mau kasi masuk cerita.."
"kau Nurul, apa cerita mau buat blog ni?"
"ermm.... aku mau tulis cerita lah..."

Ya sya rasa itu juga tujuan dia mau buat blog.
Saya pernah baca cerpen yang dia tulis dulu masa dia masuk wad awal tahun.
Tajuk cerpen dia "ambulance berhantu"
ermmm......sipnosis dia...
Kisah seorang pemandu (Bakri) ambulance yang bawa ambulance tapi ambulance ni betul2 pelik..
macam-macam perkara pelik yang akan terjadi terutama sekali kalau dia bawa malam.
Kadang-kadang tu walaupun dia bawa ambulance kosong, dia rasa macam ada saja penumpang yang menumpang padahal tiada. Sampai satu hari Bakri terpaksa bawa ambulance tu outstation untuk hantar pesakit ke hospital lain. Macam-macam perkara pelik yang berlaku semasa dalam perjalanan. Salah satunya Bakri terjumpa restoran ghaib. Apa yang terjadi masa tu? Saya pun belum terbaca lagi sambungan dia. huhuhu....

Hari Ahad lepas Nurul beria-ia minta buat emel. So, kakak dia sajes gmail.
Senyum-senyum Nurul lepas buat gmail. 
Akan datang dia minta buat blog la tu... 
hmmm ibu juga jadi mangsa mau kasi cantik blog dia nanti.

Sabar saja lah...
tunggu dia bina blog la dulu...

Pesan EpZ: Anak-anak Ennor masing2 ada bakat... melukis, menulis, menyanyi, bertukang, masak..ermmm macam-macam lah...

2 comments:

Mas said...

hihi comel je!

blogwalking sini =)

Etuza Etuza said...

https://madey09.blogspot.my/
sila ke laman saya ya..wah terima kasih
saya dah letak dalam bloglist ya dek

Sun