Saturday, January 10, 2015

Rupanya tamadun manusia ni ada 4 la...

Assalamualaikum.....
Hmmm hari ni masuk hari ke-10 dalam tahun 2015.... lebih kurang ada 355 hari lagi dalam tahun ni. Tahun 2014 banyak betul bencana yang kita alami tidak kirala dalam negara atau luar negara.. semuanya betul2 membuka mata kitakan?

Okelah melihat tajuk diatas bunyi mcm pelik kan? ....sebenarnya ni semua pasal anak2 la hahaha.

Jom tengok apa cerita diorang.....

Ari tu anak2 cerita pasal tamadun manusia.....

Nurul: oke kak... aku tanya ko ni...
Ira: bha oke... (kakak yg pantang kena cabar soalan minda)
Nurul: tamadun manusia setakat yg kita tau ada 3 kan?
Ira: iya.......
Nurul: oke apa?
Ira: Mesolitik,neolitik sama ..... paleolitik... betul?
Nurul:(senyum) yaaaa betul... tapi ko lupa satu kak.
Ira:ahh... ada lagi ka?
Nurul: ada... yg sekarang punya...
Ira: (bekerut kening) apa?
Nurul: zaman politik...
Ira: ceeehhhh....
Nurul: kan sekarang semua pun kena kasi politik....

Pesan EPZ: Adehhhh budak2 ni gara2 rajin tingu berita...telebih pintar dan telebih analisis....

No comments:

Sun