Monday, October 17, 2016

Kenapa kahwin muda? 'Eksident' ka?

<3 Assalamualaikum <3

Selamat pagi... 
Oke tajuk blog Ennor hari ni agak 'panas' sikit kan?

Siapa pernah dapat soalan macam ni?
Ennor pernah kena tanya soalan ni...

Bikin panas kan?
Perkataan 'eksiden' tu... faham-faham la.. (hamil luar nikah)
Memang la bha... siapa tidak panas dengar ayat tu!
Berderau juga darah Ennor masa tu... 
Lebih-lebih lagi yang tanya tu kan lelaki. Sya ulang... LELAKI...
then, friend kita masa kecik2 dulu.... membesar ditempat yang sama.

Wainaah kau! Macam mau cari gaduh ni tau! hahaha
eh tidaklah... tidak juga Ennor marah sama tu orang...

Kenapa kalau kita yang perempuan ni kahwin umur muda mesti kena tanya soalan yang bikin tabakar telinga tu?
Apa tujuan dia tanya macam tu? Dia kenal bha saya ni orang yang macam mana? 
Dia kenal saya ni dari kami kecil lagi... bukan jenis yang SOOOSIAL...sudah tu.. saya ni spesis pendiam dan pemalu masa remaja dulu...
Sampai saya terkenal disekolah pun sebab sifat saya tu... hhuhuhu...

"kenapa ko kawin awal Nor, Ko eksiden ka?"
huuuuu lama juga saya diam...
pastu.. saya ketawa... saya bagi tau dia... saya kawin masa umur 20 tapi menjangkau umur 23 baru dapat anak..... alhamdulillah sekarang rezeki anak tak pernah putus... 
sampai 6 orang.. coming soon 7... hamek kaw! hahahah...

Terpulanglah sama ko boy...saya nda tau apa tujuan ko tanya sya macam tu...
Yang penting kami sekeluarga sangat bahagia...

Alhamdulillah....

Pesan EpZ: Kawin awal susah... kawin lambat pun susah... tak kawin-kawin lagilah sengsara... tapi kalau dah kawin tapi belum ada zuriat... puuuun orang kampung mau jadikan gosip... hhuuuuu sabar sajalah....

3 comments:

♥♥ Nur ♥♥ said...

Assalamualaikum..
wahhhh... rezeki Allah bagi tuh...
tahniah..

Noor Maizan said...

Kawin awal susah... kawin lambat pun susah... tak kawin-kawin lagilah sengsara... tapi kalau dah kawin tapi belum ada zuriat... puuuun orang kampung mau jadikan gosip... hhuuuuu sabar sajalah.... <<<---- SETUJU AMAT!

Shahida Dzulkafli said...

Manusia memang tak pernah puas.. Ada je soalan yang mampu menyakitkan hati orang lain..

Sun