Monday, August 22, 2011

10 Jenaka Pendek yang bikin ketawa...

  Haaaiii Salam Selamat pagi.... okeh okeh hari ini saya mau post 10 Jenaka Pendek yang saya jumpa dalam forum KKM kamiurang...
oke enjoy aa membacanya n_n*

    1.Kisah Pesakit 
Seorang Jururawat di hospital sakit jiwa ternampak pesakitnya sedang menulis surat. 
Jururawat: Tulis surat untuk siapa tu pakcik? 
Pesakit: Aku tulis surat untuk diri aku sendiri 
Jururawat: Oh, apa yang pakcik tulis? 
Pesakit: Mana aku tau? Esok posman hantar, barulah aku boleh baca...

    2.Kisah Pak Pandir
Pak Pandir sedang memandu kereta di lebuhraya Utara Selatan, tiba-tiba handfonnya berbunyi, lalu Pak Pandir 
pun mengangkatnya. Ia mendengar suara isterinya Mak Andeh memperingatinya supaya berhati-hati, "Pak 
Pandir, saya baru saja dengar di radio, ada sebuah kereta yang bergerak bertentangan arah di lebuhraya. Tolong 
berhati-hati!". "Gila!!!," ...kata Pak Pandir, "Bukan satu, tapi beratus ratus!"..

        3.Ajoi dan Kopi

Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. 
Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi…
Asari: "Kenapa ko masukkan panadol dalam kopi tu?"
Ajoi: "Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…"


     

     4.Guru Dan Murid 

Guru : Budin, di mana letak Australia ? 
Budin : Di sini, cikgu! ( sambil menunjuk peta ) 
Guru : Bagus! Sekarang Abu, siapa yang menemukan Australia? 
Abu : Budin, Cikgu!


     5. Ask the student

Teacher: What are some products of the West Indies? 
Student: I don't know. 
Teacher: Of course, you do. Where do you get sugar from? 
Student: We borrow it from our neighbor.


      6.Gelagat Si Suami

Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami.
Isteri : Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu? 
Suami : Kenapa? 
Isteri : Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?
Suami : Nak mampus… Mana abang kenal isteri dia?"


       7.Gelagat Perompak

Seorang perompak yang baru merompak sebuah bank terserempak dengan pihak polis. 

Polis: Jangan bergerak!!! !

Perompak: ok...ok... 

Polis: Angkat tangan!!!!! 

Perompak: Kan tak boleh bergerak..macam mana nak angkat tangan? 

Polis: @#$%&!*(bengang)


         8.Posmen dan En. Sameon

Seorang posmen yang datang menghantar surat... ''Assalamualaikum..''
Sameon : ''Waalaikumsalam..'' 
Posmen : ''Ni rumah En Sameon ye?'' 
Sameon : ''Ya, saya..'' 
Posmen : ''Pening kepala saya cari alamat rumah encik ni''
Sameon : ''Laa..buat susah-susah je encik ni..apasal tak pos je?'


         9.Kelas Lukisan

Cikgu : Abu! Lukisan apa yang kau buat nie..? Kosong jer. 

Abu : Kuda makan rumput, cikgu. 

Cikgu : Mana rumputnya? 

Abu : Kuda dah abis makan, cikgu.

Cikgu : Mana kudanya? 

Abu : Kuda dah kenyang. Dia dah balik kandang...


        10.Pemberita dan si Gaman
Pemberita Radio pada tahun 1971 telah menemu ramah si Gaman berkenaan dengan penanaman sayur kubis yang baru berkembang pada masa itu.

Pemberita: "..wah! suburnya kubis pak cik. Apa pandangan pak cik tentang penanaman sayur ini?"
Si Gaman: " pandangan saya kurang tarangla, maalumlah suda tua".
Pemberita: " 
tidak pak cik, saya cuma nak tanya pendapat pak cik tentang sayur pak cik ini.."
Si Gaman: " pendapatan saya ada banyak sikitlah maalumla sayur ini laku ."
Pemberita: "begini pak cik.., saya ingin tau perasaan pak cik kerana pak cik telah berjaya dalam penanaman 
                    sayur ini."
Si Gaman:  " perasaan saya tidak berapa baik maalumla saya sakit-sakit"
Pemberita: ???

Okeh semua...ini saja untuk hari ni konon hahahah harap kamu suka dengan jenaka pendek yang saya copy and paste ni... hehehee

No comments:

Sun